Türkiye'nin turizm cenneti Antalya, son günlerde etkili olan sıcak hava dalgasıyla mücadele ediyor. Meteoroloji yetkililerinden alınan bilgilere göre, kentte hissedilen hava sıcaklığı 45 dereceye kadar yükseldi. Bu durum, özellikle yerli ve yabancı turistlerin yanı sıra bölge halkı için de zorlu anlar yaşanmasına neden oluyor. Güneşin yakıcı etkisinin yanı sıra nem oranının da yüksek olması, sıcaklığın bunaltıcı seviyelere ulaşmasında önemli bir faktör olarak öne çıkıyor.
Uzmanlar, bu denli yüksek sıcaklıkların sağlık üzerinde olumsuz etkileri olabileceği konusunda uyarıyor. Özellikle kronik rahatsızlığı olanlar, yaşlılar ve çocuklar başta olmak üzere tüm vatandaşların günün en sıcak saatlerinde (10:00-16:00 arası) dışarıda kalmaktan kaçınmaları, bol sıvı tüketmeleri ve güneşten korunmaları tavsiye ediliyor. Antalya Valiliği de olası sağlık sorunlarının önüne geçmek amacıyla halkı dikkatli olmaya davet etti. Sıcaklıkların mevsim normallerinin üzerinde seyretmesi, tarım sektörü ve su kaynakları üzerinde de baskı oluşturabileceği endişesini beraberinde getiriyor.
Hava sıcaklıklarının önümüzdeki günlerde de benzer seviyelerde seyretmesi bekleniyor. Yetkililer, vatandaşların Meteoroloji Genel Müdürlüğü'nün güncel uyarılarını takip etmelerini ve gerekli tedbirleri almalarını önemle hatırlatıyor. Antalya'nın bu sıcak hava dalgasını en az hasarla atlatması ve olası olumsuz etkilerin minimize edilmesi için hem bireysel hem de toplumsal düzeyde dikkatli olunması gerektiği vurgulanıyor. Sıcaklıkların ne zaman normale döneceği ise şimdiden merak konusu haline geldi.

